Bejelentés

Baksatanya Székelyvarság, egy csepp örökség Székelyföld szívében
Falusi turizmus, szállás, házias ellátás, gyalogtúrák és hegyi kalandok minősített túrarendezővel.

MENÜ

Ingyenes Angol online nyelvtanfolyam kezdőknek és újrakezdőknek. Ráadásul most megkapod ajándékba A Hatékony Angol Tanulás Titkai tanulmányom.

Egy hét pihenéssel, túrákkal, munkával és folklórral fűszerezve

Június 7. szombat (1. nap)

Korai kelés (04:30) után autóba vágtam magam, hogy megnézzem Kimmel Peti tényleg felült-e Pesten a buszra és el is jött-e Székelyudvarhelyig.

Peti a várakozásnak megfelelően megérkezett. Smile

Elrobogtunk Székelyvarságra és útközben megcsodáltuk a Zeteváraljai-víztározót, ami a Nagy-Küküllő és a Sikaszó patakot hivatott szabályozni.

Majd megálltunk egy pillanatra Székelyvarság "kapujában"

Egy kiadós reggeli és "Isten hozott" ital után, kicsit körülnéztünk Székelyvarság Forrásköze tanyabokrában, meglátogattuk a Fancsali vegyesboltot, ahol minden kapható, amire szükség van és az is ami szemnek, szájnak ingere. Laughing

A környék és a helyiekkel való ismerkedés után befogtam Petit egy kis munkára, a télire való tüzelő egy részét hasogattuk fel.

Jóízű vacsora után jólesik majd a pihenés is, hogy holnap újult erővel, kipihenve kezdjük majd a napot...

Június 8. vasárnap (2. nap)

Jó reggelt! Laughing

Nem túl korai, ám bőséges reggeli után, elindultunk Székelyvarság egy részének felfedezésére.

A felfedezés persze Petinek jelentette az ismeretlen újdonságot és az ezzel járó örömet, de meg kell mondjam - bár számtalan alkalommal jártam meg Varság zegzugos szegleteit - mindig örömmel és békével tölt el az érzés, hogy itt élhetek.

Forrásköze tanyabokorból a Csorgókő vízesés felé vettük az irányt.

Az odavezető út is, hangulatos és jó energiákat sugárzó tájon vezetett...

...a vízesés pedig egyenesen csodaként értékelhető. Smile

A Csorgókő vízesés, mely a forrásától 100 méterre zúdul alá, a Székelyek vízeséseként is ismert.

A vízesés megcsodálása után a Jézus-kútja felé vettük az irányt, mely Székelyvarság számos forrása közül, bizonyossággal mondható a legfinomabbnak.

Itt oltottuk szomjunkat és szapora léptekkel indultunk Tálasbérce tanyabokorra, mely Varság legmagasabban fekvő, ám csak 16 házzal rendelkező tanyabokra.

Itt betértünk a Hazajáró sorozatból már jól ismert Parlament névvel illetett vegyesboltba, ahol is a többi vendéggel megbeszéltük az élet ügyes-bajos dolgait, kóstoltunk némi pálinkát és oltottuk szomjunkat jófajta erdélyi sörökkel.

Tamás Géza barátunk a Parlament gazdája és a Tálasbérce Kft tulajdonosa jóvoltából belekóstolhattunk a zsindelykészítés rejtelmeibe és fortélyaiba, hiszen Géza és családi vállalkozása, eme ősi tetőfedő anyag gyártásával is foglalkozik.

A zsindelyezés után Székelyvarság "Mutató" nevű kilátójához igyekeztünk, mely 931 méter magasan áll, Tálasbérce ormán.

A kilátóból szinte az egész települést láthattuk, mely 77 km2-en terül el, összesen 1500 lakossal, melynek 99,9%-a magyar nemzetiségű.

A kilátóból a Baksatanyára ereszkedtünk, majd kedves barátainkat fogadtuk, kik Magyarországról érkeztek Székelyföldre, a pünkösdi ünnepekre.

A kellemes túra és az éles levegő megtette hatását...nagyon jólesett a sparheltben sült tyúk, melyhez házi sütésű kenyér, savanyúság, friss zöldségek és természetesen jó hideg sör dukált! Wink

Jack Lemmon    &  Walter Matthau

Laughing

Június 9. Hétfő (3. nap)

Szép reggelt!

Pihentető alvás és madárcsicsergős ébredés után segítettünk az állatok ellátásában és megreggeliztünk.

Reggeli után teljesen hétköznapi teendőket láttunk el.

Először átvittük az autómat Székelyvarság Központ nevű tanyabokrába, egy barátom szerelőműhelyébe, hogy kicsit helyre tegyen benne és rajta ezt-azt.

Majd a helyrepofozás után Forrásközére vettük az irányt, hiszen a pityókafölddel is teendők voltak...ki kellett húzatni loval és mechanikus kapagéppel a sorok közét.

A mezőgazdasági munka után bepattantunk a gépi erővel hajtott járműbe és Székelyudvarhely felé vettük az irányt.

Székelyudvarhely 30 km-re fekszik Varságtól és megközelítőleg egy Szentendre méretű-lakosú város. "Székelyföld fővárosa."

Itt néhány napi teendő elvégzése és a Kalapos sörözőben a Cerna Hora cseh sörfőzde által főzött sör megkóstolása volt a dolgunk.

A teendők nagy részét elvégeztük és az 1298 óta működő sörfőzde termékét is átengedtük a szigorúan felállított mércén.

(szűretlen búza)

A rögtönzött városnézés után Varság felé iramodtunk, hogy segítsünk Beának az állatok ellátásában, gyakoroljuk egy cseppet a tehénfejést és megérdemelt vacsoránkat elköltsük.

Holnapi nap izgalmas történettel fogunk jelentkezni, melynek előhírnöke legyen ez a kép:

Ajjaj...

Képgaléria

Szólj hozzá

Név:
E-mail címed:
Az e-mail címed nem jelenik meg az oldalon
Szöveg:
Milyen nap van ma Magyarországon?

Kimmel Imréné [ 2014-06-14 17:04 ]

Sziasztok, jó munkát. Mikor jöttök haza?

mate zsolt [ 2014-06-11 13:30 ]

n n n nagyon jo, izgatottan varom a folytatast!

Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.